tankar om studier

Så många frågor som radar upp sig just nu. Frågor om studierna, och hur det ska gå.
Kommer jag klara det? Kommer jag få tag på litteraturen jag ska ha i tid?
Hur mycket ska jag ta i lån? Jag vet ju ingenting.

Måste googla saker lite..............mycket...massor

Såna där frågor maler på när jag ska sova och ger mig en stor klump i magen, vill inte tänka på det.
Ibland tror jag att jag kan, ibland tror jag att jag inte kan.

Försöker trösta mig själv med ord som "Människor studerar världen över, varje dag. Om de kan, varför skulle då jag inte kunna!?". Det ser ju enkelt ut. Men tänk om jag inte är som dem?

Herregud, det är ju bara en kurs. Södertörn, en tågresa på vadå, 50 minuter?
Upprop sker den 19:de januari, 11:00 i Sal MC224. Och Joy skulle ju ge mig en tour sa hon.

Det måste bli verkligt i mitt huvud, men det blir det väl när jag väl är där.
Jag kommer behöva panikbajsa, that's for sure.

Jag behöver testa på hur det är att studera på högskolan, se om det är min grej. Hur det känns.

Ja, jag är en sån hispig människa. Väldigt neurotisk.
En som som försöker hålla sig i skinnet när hon ser en polisbil eller då farbror blå går runt och patrullerar på gatan. Inte för att jag har gjort något, nej nej, men för att de kan tro att jag har gjort något. Får inte se misstänksam ut.

Jag är trött på att falla längre ner i hopplösheten. Jag ska göra det här för mig själv, jag är trött på att aldrig våga, alltid tveka och jämt svika mig själv.

Nu har jag fått lite tyngd av från hjärtat här i alla fall, det är då det brukar lätta.
Let's just take a moment and breathe!
Säg att det kommer gå bra, ok.

Kommentarer
Postat av: Tanja

Hörru, tjejen,det här fixar du hur jävla lätt som helst!



:)

2012-01-06 @ 00:00:34
Postat av: Shitstain Barbie

Tack för att du tror på mig, Tanja! :) <3

2012-01-06 @ 19:28:05
URL: http://shitstainbarbie.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0