Avundsjukan

Avundsjuka är intressant att fundera på. Jag kan nog vara en ganska avundsjuk människa, men inte missunnsam.  Jag var mer avundsjuk förut, känns som att det blivit mindre av den varan.
Min avundsjuka grundar sig i att jag tycker att jag själv är så jävla dålig, den har egentligen aldrig något att göra med andra människor. Känner jag mig avundsjuk vet jag att problemet ligger i mig själv, mina egna tillkortakommanden. Hur bra jag önskar att jag var, men inte är. Det är en ganska schysst insikt, så man slipper tro att man är nån ond jävla surkuk som inte önskar något bra för någon annan i hela världen. Vilket jag förut trodde, och hatade mig för att jag kunde känna sån avundsjuka emellanåt. Inget charmigt drag, menar jag.
Men sanningen är att jag önskar det bästa, för de flesta ;).

Kommentarer
Postat av: Elin :)

Hej!



Har just kommit igång med blogg, som handlar om livet, och allting däremellan. Kickstartar bloggen med en frågestund, för att ni läsare som går in på min blogg, ska veta lite mer om mig, och det ni vill ha svar på.



Skulle vara jätteroligt om du vill gå in på min blogg, ge lite feedback och sen kanske ställa någon fråga :)



Kram <3

2012-01-04 @ 17:30:51
URL: http://believe.webblogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0