I just wanna be your firecracker.

Hållbar utveckling? eller bara brinna snabbt och vackert
Jag vill vara en fyrverkeripjäs
jag vill att mitt liv ska vara som ett regn av fyrverkerier
"underbart är kort"
smattra
lysa upp, skänka liv åt himlen
i några sekunder
inget dystert, bara glädje
fast där finns något djupt tragiskt
vad är meningen?
Att lida i en evighet eller sluta när det är som bäst?
jag vill bara vara en dagslända.
eller kanske känner jag mig som en sån.

live fast die young.
ofta känner jag mig alldeles bubblig, som kolsyra. intensiv.
sedan blir jag totalt avslagen, avtrubbad.
brinner fort men slocknar snabbt.

problemet är bara, när ska man sluta? hur vet man när man har som roligast?
tänk om man kan ha roligare? när ska man gå? lägga ner?
man vet oftast när man har haft som roligast en tid efteråt, därför blir det svårt.

Är det meningen att jag ska leva ett helt liv?
Måste alla människor vilja leva förevigt?
Är det inte bättre att brinna upp, snabbt och intensivt.. än att tyna bort, sakta men säkert?

låten till detta: Ryan Adams – Firecracker

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0