ensamheten

En sån trist helg. Har glott på tv, suttit vid datorn och promenerat. I stora drag.
Känner mig ganska så ensam.
Inte hör jag av mig till någon, inbillar mig att alla är upptagna med sitt och jag vill inte störa och irritera trots att ni kanske är lika jävla ensamma som jag. Men vi pratar inte om det. Det är något som ligger i vår tid, tror jag.
Våra avskärmade liv där vi umgås mer på nätet än i verkligheten. Jag tror folk känner sig mindre sedda i dagens samhälle än förr i tiden, då man faktiskt träffades. Skönt att jag har min blogg i alla fall, haha.

Känner ni er ensamma ibland?

Jag kan sätta på tv:n, radion och musik, eller lyssna efter vad pappa och syrran håller på med här hemma.
Det får mig att känna mig mindre ensam. Teven, datorn, mobilen etc har blivit till ett substitut för vänner av mänsklig börd.

Det jag tycker om mest är att hänga med människor, det berikar mig.
Så det känns med all rätt sorgligt.

Kommentarer
Postat av: Cson!

Jak känna mig ensam hele tin! inte kult! :( det e som du säga, hänga med människor bäste som finnes!

2011-10-09 @ 07:30:17
Postat av: Erica

+1

2011-10-09 @ 23:15:06
Postat av: Anonym

Jag är glad att jag snubblade över den här bloggen!

2011-10-11 @ 03:23:00

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0