den fula lucian


När jag gick i lågstadiet, tror det var 3:an, så fick jag en gång äran att vara lucia. Det var för att alla söta tjejer i min klass var bortresta samtidigt. Jag tyckte det var så kul, att äntligen få vara lucia!
Men jag kände mig samtidigt ledsen för att jag fick vara lucia först när alla söta tjejer i min klass var bortresta. Jag undrade vad som var så fel med mig, och jag kände mig så ful. En ful lucia. Och jag var, vadå, 9 år?
Vem som skulle vara lucia stod oklart in i det sista. Jag hade målat mina häxnaglarna svarta någon dag innan, och jag visste inte att jag skulle få bli lucia. Men lotten föll på mig.
Hade inget nagellackbortagningsmedel men jag minns att jag tänkte att en lucia inte borde ha svarta naglar.

Kan tänka på det och bli arg, I'm not a second fucking choice!
Och att vi värderar utseendet så jävla högt, det drabbar barnen. Barn som bara ska få vara barn.

Att utseendet är en tjejs största egenskap. Det gör mig så jävla arg.
Antar att det bara är vi ugly bitches som gnäller???

Näe. Men seriöst, that makes me mad.

Kommentarer
Postat av: Haidi Jakobsson

GODNATT! :'D hoppas du haft en fin dag hihi,

btw har du hunnit se den nya Breaking Dawn än?

2011-11-17 @ 22:34:50
URL: http://haidisblog.se
Postat av: Jummie

Det där är också något jag reflekterat över mycket på äldre dagar. Jag minns att jag var sårad inombords när jag aldrig fick vara lucia när jag var yngre.



Idag mår jag illa över vilken skönhetstävling det är, inte bara bland barn utan även bland vuxna som ska utses till sin egen stads lucia. Så otroligt ytlig tillställning, ingenting som jag kommer uppmuntra mina barn till att fira och jag hoppas att fler får upp ögonen för vad det egentligen ställer till med..

2011-11-18 @ 05:58:43
URL: http://jumsan.blogspot.com
Postat av: sideshow

Du är alltid fin i mina ögon :)

och har alltid tyckt att du är söt

och fin precis som du är <3

2011-11-20 @ 02:47:08
URL: http://zzandraz.blogg.se/
Postat av: [SOFIA WESTERGREN]

Blir ledsen när jag läser :( men det är ju sant, tyvärr. spyr när jag ser såna där skönhetstävlingar för småtjejer och deras föräldrar klär ut dom till prinsessor och fejkbröst osv osv. det verkar vara så folk till "söta" flickor tänker också. plus till personlig stil och normbrytande - minus till folk som uppfostrar sina SÖTA FINA DÖTTRAR till prinsessor. euwk

2011-11-20 @ 23:20:07
URL: http://fiiiyah.blogg.se/
Postat av: Allek

Jag tycker att du var en väldigt söt Lucia. Barn är elaka, vuxna är värre.

2011-11-24 @ 05:59:41
URL: http://alexandraholmqvist.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0