Bloggar ikapp + NittiLeaks!

Får ta och blogga ikapp idag. Kommer så himla mycket efter när jag inte skriver på ett tag, haha.

Grejer att skriva om idag: Det var finaldags i På Spåret. Jag ville att Erik och Martina Haag skulle vinna, men så blev det dessvärre inte. Nåja, älskar programmet! Mer allmänbildning åt folket.
Jordbävningen i Japan, tsunamin, hörde jag också om. Nyheten gjorde mig ledsen, en så sorglig nyhet.
Känns som att väldigt många människor kommer mista sina liv. Naturens nyckfullhet är inte att leka med.
Fyfan..

Nej, nu skriver jag lite om gladare nyheter. Ett fett jävla inlägg om gårdagen.
Var ju i Stockholm med Aleeks. Dit åkte vi för att medverka på inspelningen av Filip & Fredriks nya show "NittiLeaks", en liten hyllning till 90-talet.

Vi tog niotåget dit. Gick upp så tidigt som halv 7, sjukt.
Egentligen skulle ju Ellen och Sofia följa med, därför skulle vi åka tidigt och gå på stan etc. Men Ellen ville inte och Sofia var sjuk. Det var väl mest dem som ville gå på stan, jag hade knappt några pengar. Det gick inte att boka om tågbiljetterna till ett senare tåg. Surt, men jag överlevde haha.
Vi kom till Stockholm, strosade runt, hittade roliga saker på Inn & Finn.
Sedan käkade vi på Burger King och kycklingburgaren jag åt var nästan omöjlig att äta, innehållet ramlade ut.
Lite kul. Äter den aldrig igen, haha.
Inspelningen i Frihamnen började tre och vi drog oss dit betydligt tidigare, satt och väntade.
Filip Hammar kom ut och började prata massa i telefon. Ville gå fram, men vågade inte riktigt.
Är en riktig pussy när det kommer till att gå fram till kända personer sådär. Blir lite väl starstruck. Är inte bra på att prata med människor. Jag beundrar ju Filip & Fredrik, liksom stora delar av Sverige. Har nog fått en liten grej för att inte vilja träffa de jag beundrar. Tänk om mötet inte blir så fantastiskt som man fantiserat?
Ja, då är det bättre att få ha det i sin fantasi.

Varje avsnitt behandlade ett årtal. De vi medverkade på var 95 och 98.
Gästerna till det första programmet var Henrik Schyffert och Cecilia Vennersten. Hon som sjöng "det vackraste". Och E-type agerade ständig DJ!
The Soundtrack of our lives stod för musikunderhållningen. De spelade Dr Albans "sing hallelujah" och det var rätt roligt, hahah.
Efter det var filmat så fick vi mat bestående ett korv med bröd (inte så kul för Aleeks som är vegetarian), en valfri Delicato-sak och en öl/Vitamin well.
Andra avsnittet var Kristian Luuk och Gry Forsell gäster. Det avsnittet var roligare, in my opinion. Men Henrik Schyffert är så jävla skön, älskar honom!

Det hela var en upplevelse. Nu fick man se hur det går till bakom kulisserna, även om man har hört om det förut. Det var direktiv "stå upp och dansa, klappa händerna, skratta och klappa händerna". Det var omtagningar och en del osammanhängande grejer, som de sedan klipper ihop. Av:or och på:or.
Filip och Fredrik sa det själva "Vi tycker synd om er i publiken", hahaha.
Det hela höll på från tre till nio. Fattar ni hur länge det är?
Det var riktigt långtråkigt den sista halvtimmen ungefär. Med tanke på att jag bara sovit tre timmar den natten också. Fick jävligt ont i röven av sittplatserna, och såklart inget ryggstöd och min dåliga rygg. Ingen bra kombo.
Jag och Luuk hade ett moment där också, det var roligt. De pratade om porrpungar, jag tror de frågade om vi i publiken hade porrpungar, och jag applåderade. Så sa han häpet "och det var en tjej som applåderar".

Sedan drog vi oss två trötta brudar till T-centralen och åkte så småningom hem.
Det var en kul dag! Bara att se dessa sköna herrars ansikten räckte ju gott och väl.

Såhär såg studion ut, ascool soffa! 


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0