bara en tanke

Kan folk sluta skicka "protestera emot djurplågning" (och liknande) på facebook?
Nej, jag tycker inte att det är kul när djur far illa. Men gå ut och gör nåt istället förfan, sitt inte och protestera på FB. Och sitt inte och bjud in andra att göra likadant.
Vad gör vår protest? Gör den något bättre? Har ni nån forskning i ämnet om vad som händer med våra cyberprotester sedan? Let me know.

Ett klick och så är man plötsligt en djurvän. Ska jag vara ärligt så tar det nog lite mer än så.

Visst har jag gått med i vissa prostester och skrivit ner mitt namn på listan, bara för att det är "sånt man gör".

Men alla normalt funtade människor förstår väl att det inte är okej att plåga djur, behöver man verkligen skriva upp sig på en prostestlista på Facebook, på grund av det?

Jag vet inte, men jag tycker nog inte det.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0