Norge-situationen

Jag har inte orkat skriva på ett tag..

Just nu skakas jag av Norge-situationen som är så jävla fubar. Jag blir så ledsen.
Jag mår fysiskt illa av nyheten. Läser igenom och känner mig efteråt illamående. Jag blir äcklad.
Hur kan det vara såhär? Hur fan kan någon göra så?
Frågorna och tankarna är många, har inte hunnit samla ihop alla, men vi kan tillsammans enas om att det är en tragedi utan dess like.
Jag såg bilder på nerskjutna ungdomar och ville nästan gråta. Avrättade som om deras liv saknade betydelse, deras livsvärde lika med noll. Dehumaniserade.
Det kunde lika gärna ha varit jag, det kunde ha varit någon av mina vänner.
Världen är en sjuk sjuk plats.. och jag ska tänka på det nästa gång jag går utanför dörren.

Mina tankar går ut till alla berörda.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0