en speciell slags natthumor


Ursäkta mig, American Apparel, men vad är det ni säljer för något egentligen?
Är det kvinnokroppar, eller sex kanske? Budskapet framgår inte riktigt. Vilseledande!

Jag har varit inne mycket på lookbook idag och sett konstiga annonser där en tjej med stringtrosor blottar hela röven sin. Konstigt på en sån sida som lookbook, tyckte jag. Porrsidesannonser var min första tanke.
Men icke, det var ett klädföretag. Förstå min förvåning! Sedan kollade jag in en tjej vars blogg jag läser som också hade blottat sin kropp för det här företaget. Trodde inte det var hennes stil, udda.
Känns som att American Apparel har förföljt mig ikväll och därför var jag tvungen att skriva det här, haha.

Har kollat igenom deras webshop och kan bara säga att det rör sig om ren och skär sexism, kvinnoförnedring och vidrigheter. Vet ärligt talat inte om jag ska skratta eller gråta, hahaha. Men det var bra natthumor iaf! Stringbaddräkter, tjejer som blottar hela sin kropp under väldigt tunna tyger. Jag blir så himla arg och äcklad.

Dom där jävla amerikanarna säger jag bara... fy fan
It ain't sexy, it's just sexist!

Ser de ut att vilja sälja strumpor? Snarare rumpor.
http://store.americanapparel.net/rsasklw.html?cid=202

/ millie, one step closer to saving the world

Kommentarer
Postat av: Jummie

Holy shit. Trodde världen hade kommit längre än såhär..

2011-07-25 @ 05:32:03
URL: http://jumsan.blogspot.com
Postat av: Jummie

Det kom från din blogg, hahaha!

2011-07-25 @ 21:09:28
URL: http://jumsan.blogspot.com
Postat av: Marielle

Tycker det är fullt vettigt just bilden ovan, då dom på övriga bilder även visar bikinin & baddräkten i helhet vilket ger en bättre estetik att inte kapa just bikinitrosan, speciellt som topless ju också är ett sätt att bada på. Ser dock urlöjligt ut att hon håller för bröstvårtorna med handen i en skev position.



Vad gäller dom andra bilderna så flirtar dom ju generellt med sensualismen & troligtvis också provokationsknappen, & detta går ju givetvis att tolka olika; sexuellt eller sexistiskt? D.v.s.



Jag tycker att hud är vackert & tycker också att känns rätt fånigt ibland att någon som bara ska visa upp ett linne även står i jeans, så jag gillart att dom skiter i det ibland. Sedan kan jag ju såklart även tycka att det ser fånigt ut när 70% av brudarna gapar som om dom vill ha säd i munnen, det känns rätt ovarierat.

2011-08-01 @ 08:09:44
URL: http://Jungeljerta.blogspot.com/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0