2010 års bästa skivor!

Har fnulat lite på det här med årets bästa skivor.
För mig är det i alla fall dessa som toppar listorna (utan inbördes ordning):


Robyn - Body talk
Bästa spår: Det finns för många. Nästan alla låtar är skitbra. 
Men just nu skulle jag säga "Don't fucking tell me what to do".
Hon har verkligen vunnit mitt hjärta det här året, I love her!

In Mourning - Monolith
Bästa spår: For you to know, The smoke och Pale eye revelation.
Progressiv melodisk dödsmetall när den är som bäst. Ös som FAN!
Otroligt fina melankoliska partier och gitarrerna är så jävla bra.
Dock så kunde de gjort bättre ifrån sig på textskrivarfronten. 
Förra skivan hade mycket bättre texter, skärpning! Vissa saker lät rent bisarra; "But I'm just a weird old man".



Brandon Flowers - Flamingo
Bästa spår: Only the young & hard enough.
The Killers sångares solodebut innehåller mycket fin indierockpop.
Ett måste om man gillar The Killers, och skivan förtjänar mer uppmärksamhet än vad den har fått!



Daniel Adams-Ray - Svart, vitt och allt däremellan
Bästa spår: Gryningspyromanen och Lilla lady
Oskar Linnros släng dig i väggen! Daniel Adams-Ray går som vinnare ur den här kampen.
Låtarna har medryckande melodier och bra texter.
"En miljon på banken men ingenting att leva för". Gillar honom!



Säkert! - Facit
Bästa spår: Det finns för många. Rotary! Dansa, fastän. Köttet är svagt. Jag blev som kvar!
Jag älskar Annika Norlin. Är hon inte fantastisk? Hennes texter är guld!
Något man känner igen sig själv i. Sjukt bra skiva! NÅR EXTAS!


Eminems platta Recovery innehöll också en massa bra låtar. Den var rätt awzuuuuum!
Och Ghost, ett mycket märkligt band med en satanistpåve i mask som sångare. De andra ser ju minst lika roliga/konstiga ut. Deras platta Opus Eponymous är i alla fall grym!
Och så kan jag nämna Watains senaste platta som jag tyvärr inte lyssnat igenom ordentligt, men ska.
Jävligt bra är de faktiskt, för att göra black metal, aka cookie jar music. Något jag annars inte alls gillar.

Blandad smak, någon?

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0