Mitt reklamhat!

Jag hatar reklam. Och jag hatar det innerligt!
Jag har märkt av att varje gång det blir reklam på tv:n zappar jag direkt vidare, inte en minut får spillas på reklam. Det har ledit till att jag mestadels inte alls hänger med när mina vänner pratar om just "den där roliga reklamfilmen". Ibland kanske jag skrattar till lite, som att jag vet vad de talar om, men oftast har jag ingen aning.
Mitt reklamhat får mig att känna mig utfryst, som att jag är den enda på jorden som inte följer vad som händer i reklamfilmens värld.

Mitt reklamhat har också ledit till att jag aldrig kollar Videofyme videor på andras bloggar längre, för jag är så vidrigt trött på reklamen man får utstå innan själva videon börjar (och att folk använder tjänsten för att tjäna pengar). Jag brukade kolla på dem videorna förut, men nu tycker jag att måttet är rågat. Hur mycket jag än vill trycka på playknappen kan jag inte förmå mig, det går bara inte!

Jag tittar aldrig på någon annan playkanal än svtplay, för de har ingen reklam.
Kanal5play, tv4play, etc kan dra något gammalt över sig. Jag tänker INTE pina mig igenom reklamen för att titta på deras program på nätet om jag nu missat något jag verkligen velat se.
Åh webb-tv, så underbart ju, visst? Det var det åtminstone i början.
Jag minns när Glamourama startade, på tv3play. I början av 2010. Ingen reklam, och jag njöt i fulla drag.
Webb-tv är ett ganska nytt påfund, och nu när det blivit så omåttligt populär har det också gått och blivit en pengahora av stora mått, med massa reklam inbakad.
It all comes down to one thing: they wanna make more money. And they just keep coming up with new ways to make more money. And no, I won't have it!
Tv4play är ju fan ändå värst. När jag tittat på tv4play är det några reklamer innan programmet börjar, och sedan har de även MER reklam efter halva programtiden har gått, och sen även mer. Madness? It is fucking madness.
Alla dessa jävla reklamer i en oändlig jävla sörja och jag blir så förbannat jävla trött.
Jag hatar reklam när en bra film går på tv, det enda det kan vara bra för är för att gå och ta en pissepaus.
Men annars så, NEJ! I won't have it.

Reklam är lika med pengar. Och det är överraskande hur människor hittar fler sätt att bara suga ut mer och mer pengar ur saker. Hur de inte kan lämna något ifred. Det gör mig illamående.

Och att det finns roliga reklamfilmer, det är klart. Men jag hatar ju Comhem lika mycket trots att Judit och Judit är sköna, och att de har jävligt bra folk som gör deras reklamfilmer. Mitt hat emot comhem försvinner liksom inte bara på grund av deras magnifika reklamfilmer. Men mitt hat emot Comhem - that's another story, for another day.

Mitt reklamhat sträcker sig till mer än bara tv-reklam, men när det kommer till tv-reklam är det som påtagligast.
Så vidrigt. Låt oss heller inte tala om vad reklamfilmerna innehåller. That's also another story.

Smaka på min vrede!

Kommentarer
Postat av: Sofia

sv: ja precis, varför ödsla tid på nåt för att behaga andra lixom, nono! :D



Och jag håller SÅ med dig. fyfan för reklam! visst, det behövs för att kunna visa alla jävla program som finns, men det här med webbtv, COME FUCKING OOOOOOOOOOOOOOON. Så jävla irriterande -.- och om ändå reklamen kunde vara intressant då? :o mer än pernilla fucking wahlgren som står och smeker sitt hår och säger att hon inte har ett enda grått hår med hjälp av belablablablalbalba ÅHÅHÅHÅH kuk!

2011-02-21 @ 10:31:21
URL: http://fiiiyah.blogg.se/
Postat av: Anonym

Finns faktiskt en rolig, eller många... De med Berit ;) Annars håller jag med.. Brukar spela in program jag vill se sen är det bara att spola förbi reklamen haha!

2011-02-21 @ 19:29:39
URL: http://kittiepurr.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0