Hur snurrar det för dig?

Hittade det här testet och tyckte att det var så jävla coolt! Fascinerande.
"Testa om din högra eller vänstra hjärnhalva dominerar. Det här testet kommer från Australiensiska Herald Sun. Titta på bilden och avgör om du tycker att flickan roterar motsols eller medsols."
Om det snurrar medsols så betyder det att du använder du din högra hjärnhalva(känslor, filosofi, fantasi etc) mest och om det snurrar motsols, din vänstra hjärnhalva (matematik, vetenskap, logiskt tänkande etc).

För mig snurrar det medsols, som klockan, men om jag koncentrerar mig så kan jag få det att snurra motsols.
Hur snurrar det för dig? Tell me :D! Jag har alltid känt att min högra hjärnhalva är den jag använder mest, jag är mer hjärta än hjärna. Typiskt kvinnligt drag. Är inte den skarpaste kniven i lådan direkt, men ändå rätt charmig.
Jag ska prova testet på pappa och Mimmi imorgon. Lär väl stå helt still för lillsyrran, hahah!



Tycker sånt här är jättekul, haha.

Funktioner som hör till vänstra hjärnhalvan:
använder logik
detaljorienterad
fakta styr
ord och språk
nutid och dåtid
matematik och vetenskap
kunskap
ordning, mönster
definitioner
verklighetsbaserad
strategisk
praktisk
trygghet

Funktioner som hör till högra hjärnhalvan:
känsloorienterad
helhetsorienterad
fantasi
symboler och bilder
nutid och framtid
filosofi och religion
mening
tror
uppskattar
spatial perception
risk

Länken: http://wemind.wordpress.com/2007/10/23/200/


Kommentarer
Postat av: Anonym

Alltså först när jag tittade så åkte den medsols. Sen tittade jag bort och då bytte den håll för mig och nu kan jag inte få den att åka medsols längre :(

2011-02-15 @ 16:34:09
URL: http://kittiepurr.blogg.se/
Postat av: Jummie

Den åker medsols för mig, sen tittade jag ner i soppskålen och när jag tittade upp igen så snurrade den typ ett halvt varv motsols innan den bytte igen. Soppa är matematiskt, logiskt osv. Ha.

2011-02-17 @ 18:16:13
URL: http://jumsan.blogspot.com
Postat av: MILLA

Hahaha! Måste va nåt sånt, va.

2011-02-17 @ 19:23:14
URL: http://shitstainbarbie.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0