I'm off to see the wizard...

Stormen Dagmar horar utanför fönstret, krossar allt i sin väg.
Här sitter jag och klockan är fem på morgonen.
My god, sova ska jag i alla fall. Är bara sinnessjukt livrädd när jag hör vad som försiggår ute.
Varje katastrofväder tror jag ska leda till jordens undergång och min död. Blir såhär hetsigt "nu dör jag"-rädd.
Fryser fullständigt till is. Typ som när jag ser någon gå med sin hund utan koppel. Den paniken jag kan få.

Mina tankar förs till Trollkarlen från Oz när jag hör vindarna, måste se den någon dag snart igen. Finaste filmen i världen. Tänker att jag är Dorothy och att en tornado också ska få vårt hus att lyfta ifrån marken, och snart är jag i landet Oz!

Wouldn't that be something.

Besides, den går ju på tv varenda nyårsdag. Denna nyårsdag låg jag i bakiskoma i soffan och råkade se den, och kom på att fan vad jag älskar den här filmen. Får catcha den då, sånt ypperligt tillfället. Även om jag nu faktiskt har den hemma.

I'm off to see the wizard...

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0