word pooper for life

Jag lyssnade nyss på radioprogrammet Cissi Wallin i Radio 1 där Lady Dahmer var gäst härom dagen. 
Var så illa tvungen!

De tog upp ämnet att kvinnor är åsiktsrädda och inte vågar göra sina röster hörda i mångt och mycket.
För det är ju sant, att män är de som har lättare att göra sin röst hörd. Medan tjejer kan uppfattas som uppkäftiga och dylikt om de står för något eller säger ifrån.
Finns många som tycker att tjejer inte ska hålla på och tycka så mycket. I helgen kom jag i samtal med en kille som kallade mig för "radikal feminist". Jag kunde bara skratta, jag ser mig själv inte ens som "feminist" eftersom att jag kan alldeles för lite om just feminism. Blev så himla provocerad. Men det visar ju bara att jag själv tydligen kan mer om feminism än han åtminstone. Den åsikt jag uttryckte var inte särskilt "radikal" utan handlade mer om att komplimanger som att någon är söt eller snygg är värdelösa komplimanger utan någon som helst eftertanke i sig.

Nåväl, i radioprogrammet pratade de om att de stora bloggtjejerna(som t.ex. Kenza och Tyra) inte utnyttjar sin position och makt för att tala om vad de själva står för, mer än att de gillar fina skor och dyra kläder. Fastän de skulle kunna. Och jag kan inte annat än att hålla med!

Själv tycker jag mest om att läsa de bloggar där folk delar med sig av sina egna åsikter kring saker och ting, sina känslor och det som är viktigt för dem. Det är hos dem man kan lära sig saker.
Jag hatar endimesionella bloggar där det står typ "idag åt jag glass, det var gott". Så intetsägande att jag nästan bara vill spy. Andra bloggar kan jag "läsa" för att titta på bilderna och för att personerna i sig har intressanta liv. Jag gillar ju Kenza, hon verkar vara en smart tjej. Förstår inte denna åsikträdsla, men det ligger säkert flera orsaker bakom det.

Jag kan inte räkna hur många gånger jag hamnat på främst unga tjejers bloggar (nu talar jag inte om storbloggarna) och blivit så fundersam. Finns det inget där? Inget i huvudet, och inget i hjärtat? Ingenting alls?
Det finns det säkert, intalar jag mig själv. Alla är inte som mig. Men ibland är jag inte så säker.

Jag har många åsikter om det mesta, kanske ni har märkt?
Jag är en sån där tyckare, älskar att tycka till om en massa saker, haha.

Vad ville jag säga med allt det här då?
Jag vet faktiskt inte, bara ordbajsa lite!

Vi har dessa fantastiskt utvecklade hjärnor, skulle inte skada att använda dem from time to time. 

Ajuste, länken till radioprogrammet, om någon är intresserad: http://catchup.radio1.se/catchup_radio.php?id=2675&category=32&type=audio

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0