Och jag ba: Irene, aren't you supposed to be in New York right now?

Igår natt kom ett oväder in över staden. Det var by far det värsta ovädret jag upplevt i hela mitt liv.
Det blixtrade som att himlen förde en ljusshow. Det blixtrade så många gånger, så jävla många gånger.
Jag trodde inte mina ögon. Jag och syrran stog i hennes rum och tittade ut, livrädda.
Jag trodde att det var början på undergången! Världens undergång eller ett tredje världskrig.
Jag vet att jag är ganska bra på att överdriva, men jag överdriver inte alls nu.

Och jag ba: Irene, aren't you supposed to be in New York right now?

Döm min förvåning när jag googlade runt kring det och märkte att inte ens lokaltidningen hade skrivit någonting om det på sin hemsida. Ingenting hittade jag. Och jag kan det här med nyhetsvärde och vad som blir en nyhet.
Vafan, jag är besviken!

En annan tanke nu när jag ändå är inne på tidningar.
Jag borde sluta läsa skräptidningar, skräpjournalistik. Jag tänkte på det när jag läste Aftonbladet då Amy Winehouse dött. Hur fan kan man sätta något sånt, något så tragiskt, hela hennes livsöde under lupp under sektionen "NÖJESBLADET". Är det kul? Kan man kalla det för nöje? Är det rätt!? Jag tycker att det är FUBAR.
Men ändå läser jag skiten, uppmuntrar beteendet på så sätt. Jag är så jävla vek i mina ställningstaganden.

JOFDJDFDFLS borde bli bättre.. men blir bara sämre

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0