Du sitter i klistret från dagen du föds, om du blir papperslös.

Sexig millagubbe gjord i paint av Aleeks, haha :D!


Vill ha/behövs just nu:
  • Ett gymkort.
  • Ett par bra träningsskor.
  • Böckerna som True Blood är baserat på.
  • Ett par nya jeans.
  • Nya strumpor & trosor. Mössa. Tjocktröja.
undra vad det kostar? ingenting är gratis

Lever inte direkt som en prins på mina 1400 spänn varje månad.
Jag brukar verkligen skita i att köpa saker, för att jag får sån en ångest efteråt när pengarna har försvunnit.
Får allt som allt 2900-3000 i månaden och pappsen tar hälften.. tråkigt, men inte mycket att göra åt liksom.
Bor trots allt hemma, vilket är jävligt soft. Men vill ändå dra härifrån, om det nu var en möjlighet.
Nu när vi barn alla blivit vuxna så har pappa som minst pengar.
Och ända tills jag gick i gymnasiet och fick mitt första studiebidrag fick jag 100 kronor av min pappa varje månad. Jag skäms över att ens skriva det. Hahahahaha.
Längtade mycket efter det första studiebidraget, att äntligen få pengar.
Tyvärr fyller jag år i november och fick det då först i december.
Det tyckte jag inte om, det var så sent.
Pengar, allt handlar om pengar i vår värld. Det gör mig ledsen.
Jag känner mig aldrig värd saker jag köper, och jag tycker inte om att köpa saker.
Det känns så egoistiskt att köpa mer än man behöver, att köpa saker för att man vill ha, fast egentligen inte behöver. Som man kan klara sig utan.
Att se pengarna försvinna är som att jag aldrig haft dem in the first place.

Är inte ett fan av det konsumtionssamhälle vi lever i för fem öre (haha, för fem öre, vitsigt va?).
Lycka är inte pengar, men det är möjlighet och trygghet. Och så mycket mer.
Men jag tänker " har man aldrig börjat, så behöver man aldrig sluta". Och det känns jävligt bra ändå.
Jag har aldrig börjat bli shoppinggalen, så jag behöver inte sluta. Många utvecklar beroenden, vilket inte är hälsosamt. Mitt mål är att aldrig ha en last som får mig att må dåligt.

Men vem vet vad som händer imorgon.
God natt.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0