Kock? Inte ett yrke för mig.

Jag kan inte laga mat. Och jag ska aldrig mer försöka mig på saker jag inte kan, hahah.
I have to stick to what I know.

För en timma sedan var jag hungrig och letade igenom kylen och frysen efter något att tillaga.
Jag hittade pasta och fiskpinnar och tyckte att det fick duga. Men nej, då flög mina tankar iväg och jag bestämde att jag ville ha ostsås också. Och jag har aldrig försökt mig på att göra nåt sånt så jag letade upp ett recept på internet. Jag borde aldrig ha gjort det.
Min syster hjälpte mig, men allt gick i princip helt åt helvetet.
Jag började själv, och skulle göra tre saker samtidigt.
Störd som jag är kan jag inte göra flera saker samtidigt.
Sedan kom hon ner och hjälpte mig med allt.
Jag blev helt förvirrad, skrek åt min syster att ställa in smören som låg på bordet. "STÄLL IN SMÖREN", den smälter ju! Mimmi: "jag har redan ställt in smören *pekar på den*". Jag: "ställ in smören".
Sen säger hon "det där är osten".
Hahaha. Herregud, jag blir så kokko att jag byter namn på saker till och med.
Och är helt säker på att de heter det också. Hände inte bara en gång.
Skrek gjorde jag också, vilket jag gör när saker går fel. Har nog damp, helt klart.
Ibland vill jag bara slå min syster och pappa när de sitter och konverserar om vad som helst vid matbordet.
Vet inte riktigt varför, och jag slår dem naturligtvis inte, hahaha. Men jag vill, and that's odd.
Det ligger nåt och pyr där under ytan, hahaha.

Back to the food: Ostsåsen smakade mest mjöl. Fiskpinnarna var okej, men pastan var aningen överkokt.
BRA DÄR ALLTSÅ!

Jag misslyckades fatalt. "Många bollar i luften" är inget för mig, hahaha.
HERREGUD, GULLET.

Nej, jag är inte ämnad för att bli kock inte.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0