Vad i helvetet?

Jag fick nästan slå mig själv på käften.
Jag har inte haft en enda deprimerande tanke på hela veckan.
Eller jo, det kanske jag har haft, men allt det bra har överskuggat det dåliga.
Och i så fall var det bara petitesser som stört mig.
Har känt efter i mig själv, grävt liksom.
Men jag har antingen varit uppåt eller i mitten, men aldrig så nere som jag brukar vara.
Har ingen känsla av meningslöshet som jag vanligtvis brukar känna varje dag.
Har varit glad!

Gud vad skönt det känns!

This is the time to just go with it, not question it.
I choose to go with it.

Btw, så var andra Narnia filmen uuuuunderbar.
Och sedan kollade jag lite på Nobel peace prize concert där bla Robyn uppträdde.
Åh, så fint!
Sen föll en liten tår ner för min kind när Anne Hathaway läste upp något som Liu Xiaobo hade skrivit till sin fru, från sin fängelsecell. En liten kärleksförklaring, så jävla vackert.
Försökte leta upp stycket på nätet, vill verkligen ha tag på det.
Gripande! Åh. Men jag lyckades inte hitta någonting. Kanske sen.

Jag tycker det är helt åt helvetet att länder som Kina ligger så långt efter i frågan om mänskliga rättigheter.
Att en sak som är så självklar för oss i vår del av världen, i den tid vi lever i, inte alls är lika självklar i andra delar, är svårt att tänka sig. And it's fucked up!

Natzi på er.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0